BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
:: THANK YOU FOR YOUR VISIT :) ::
KISAH CINTA BUDAK COMOT & BUDAK MATA EMPAT
GARDEN SAKURA WEDDING VS GREEN GARDEN WEDDING
DAN APABILA BUDAK COMOT PERASAN DIE COMEL....
MANAKALA SI BUDAK MATA 4 PERASAN DIE MACHO....
MAKA....

2009-08-05

PENGARAJAN dari kehidupan

PENGARAJAN dari kehidupan
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hidup ini memang penuh ranjau & onak berduri

sememangnya hidup akan jadi hambar & kosong tanpa ujian DARINYA

kadangkala kita menangis menyalahkan takdir

tapi pernahkah kita terfikir sejenak???

bahawa hidup ini diatur OLEHNYA

die telah menetukan sesuatu yang baik yang tersembunyi disebalik ujian

walaupun hidup ini seringkali dihujani pelbagai rintangan

Ku syukuri nikmatnya

tak akan bisa ku rungkaikan dengan kata-kata


Manusia...

banyak ragamnya

ada yang pura-pura baik

ada yang jahat

dan ada yang memang baik


Kadangkala aku terfikir?

layakkah aku menyamakan diri umpama bidadari syurga

mahupun srikandi islam

sedangkan ilmu cuma sejengkal cuma

biarlah mereka menjadi inspirasi sekadar di hati

bukan dipertuturanku


Berjalan menongkah arus dugaan ini memang cukup berliku

aku mengakui kekurangan & kelemahan diri

seringkali diri ini mendambakan 'sesuatu'

sesuatu yang tak akan aku ungkapkan

di hari nisfu syaaban ini

ku hanya mampu menyematkan sutau rahsia dihati

terima kasih ya Allah

kerana di hari terakhir kitab amalanku akan dibawa kelangit

aku betul-betul mengenali insan bergelar MANUSIA


0 comments:

~ FA.RA~hana's CLICK ~